مقدمه
این گارگاه در روزهای 29 تا 31 خردادماه 1389 در فرهنگستان هنر برگزار گردید.تاریخچه و پیشرفتهای عکاسی ، تشخیص و شناسایی جریانهای قرن نوزدهم، بررسی شرایط محیطی، پایداری مواد عکاسی، مواد مورد استفاده در بستهبندی و پوششها، روشهای ارائه و نمایش عکسها، مراقبتها و رسیدگیهای پایه و تکنیکهای مرمت عکس و نگاتیو از جمله مهمترین مطالبی بودند که در برنامه ارائه شده در این کارگاه گنجانده شده بود.
ادامه مطلب ...
سبک رمانتیسم در عکاسی با پیروی از تمامی ویژگی های این مکتب در ادبیات و نقاشی به منصة ظهور رسید، اما هیچگاه مانند ادبیات، موسیقی یا مانند امپرسیونیسم، به صورت سبک جداگانه ای مطرح نشد.
ادامه مطلب ...
عکاسان پیرو این سبک، معتقد به نوعی مبانی زیبایی شناسی تصویری در هنر عکاسی بودند. به طورکلی، امپرسیونیست ها معتقدند که ریتم فیلم و عکس دارای قدرت برانگیزاننده رویا است و این رویا گونگی در عکس هایی به این شیوه با دخل و تصرف عکاس نمود عینی پیدا می کند. در اوج رواج این سبک، مشخصات ظاهری خاصی بروز کرد، از جمله ریتم تصویری نرم و نگرش ایجازی به اشیا. هدف اصلی این سبک، رسیدن به افکار و احساسات موجود، ولی نادیدنی بود.
ادامه مطلب ...
آخرین روز «کارگاه شناسایی، مرمت و روشهای نگهداری عکسهای دورهی قاجار» به همت فرهنگستان هنر و تلاش بی وقفه دست اندرکاران سلسله پیش همایش های عکاسی دوره قاجار به پایان رسید.
در این کارگاه سه روزه و حضور کارشناس سرشناس مرمت عکس از هلند آقای هرمان ای. سی. مائس HERMAN E.C.MAES))، «تاریخچه و پیشرفت عکاسی»،«تشخیص و شناسائی جریانهای قرن نوزدهم (دوران قاجار) » مورد بررسی قرار گرفت.
ادامه مطلب ...