فیروزه فیروز - عکس سندی گویا

عکس از نگاه آرشیو

فیروزه فیروز - عکس سندی گویا

عکس از نگاه آرشیو

معرفی آرشیو عکس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس

انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس ؛ دارای یکی از بهترین آرشیوهای عکس با مضامین انقلاب ، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می باشد. این انجمن از شیوه های صحیح آرشیوی در زمینه جمع آوری، حفظ و نگهداری آثار عکاسان آن دوره بهره گرفته و در این زمینه صاحب نظر است.  

در راستای هدف گردآوری آثار با صاحبان اثر تفاهم نامه ای منعقد و بر مبنای آن میزان قابلیت دسترسی به عکس تعیین می گردد .  

مجموعه نگاتیوهای موجود در آرشیو ، از فایل اصلی خود خارج ، و به لحاظ موقعیت مکانی و زمانی نزدیک به یکدیگر ، دسته بندی گردیده و در ادامه مرحله جمع آوری و ساماندهی ؛ عکس ها کد گذاری ، اسکن و از حیث کیفیت موضوعی ، تصویری ، سطح دسترسی ، شرایط مکانی و زمانی ، مورد کارشناسی قرار می گیرد .گزینش عکس به لحاظ کیفیت تصویری بالای آن صورت می گیرد .  

شناسنامه هر عکس دارای : موضوع اصلی ، موضوع فرعی ، شرح عکس ، نمایه سازی و کلید واژه ، عکاس ، کارشناس ( شناسائی کننده عکس ) ، و بر مبنای کد های گوناگون فریم و نگاتیو ها مانند : 1- سایز ( فیلم 135 ، 120 ) ، 2- صاحب اثر ، 3- عکاس ، 4- فایل ، 5 - فریم ، کد گذاری و در نهایت کد مورد نظر در پشت عکس ثبت می شود .  

بهره گیری از این گنجینه تصویری با استفاده از 125 کلید واژه تنظیمی، انجام گرفته و جستجو ، بررسی و مشاهده از طریق رایانه امکان پذیر می باشد. 

 مخزن این آرشیو در خود حدود یک میلیون و 500 هزار فریم نگاتیو و 120 هزار نسخه عکس نگه می دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد