فیروزه فیروز - عکس سندی گویا

عکس از نگاه آرشیو

فیروزه فیروز - عکس سندی گویا

عکس از نگاه آرشیو

گزارش کارگاه شناسائی ، مرمت و روشهای نگهداری عکس (دوره قاجار)

مقدمه        

      این گارگاه در روزهای 29 تا 31 خردادماه 1389 در فرهنگستان هنر برگزار گردید.تاریخچه و پیشرفت‌های عکاسی ، تشخیص و شناسایی جریان‌های قرن نوزدهم، بررسی شرایط محیطی،  پایداری مواد عکاسی، مواد مورد استفاده در بسته‌بندی و پوشش‌ها، روش‌های ارائه و نمایش عکس‌ها، مراقبت‌ها و رسیدگی‌های پایه و تکنیک‌های مرمت عکس و نگاتیو از جمله  مهمترین مطالبی بودند که در برنامه ارائه شده در  این کارگاه گنجانده شده بود.

ادامه مطلب ...

مکتب رمانتیسم در عکاسی

 

  سبک رمانتیسم در عکاسی با پیروی از تمامی ویژگی های این مکتب در ادبیات و نقاشی به منصة ظهور رسید، اما هیچگاه مانند ادبیات، موسیقی یا مانند امپرسیونیسم، به صورت سبک جداگانه ای مطرح نشد.  

ادامه مطلب ...

سایت عکاسی

معرفی برخی دیگر از سایت های عکاسی

ادامه مطلب ...

سایت های عکاسی

معرفی تعداد دیگری از سایت های عکاسی ( به عنوان یکی از منابع تحقیق) .  

                        

ادامه مطلب ...

امپرسیونیسم در عکاسی

 

  عکاسان پیرو  این سبک، معتقد به نوعی مبانی زیبایی شناسی تصویری در هنر عکاسی بودند. به طورکلی، امپرسیونیست ها معتقدند که ریتم فیلم و عکس دارای قدرت برانگیزاننده رویا است و این رویا گونگی در عکس هایی به این شیوه با دخل و تصرف عکاس نمود عینی پیدا می کند. در اوج رواج این سبک، مشخصات ظاهری خاصی بروز کرد، از جمله ریتم تصویری نرم و نگرش ایجازی به اشیا. هدف اصلی این سبک، رسیدن به افکار و احساسات موجود، ولی نادیدنی بود.

ادامه مطلب ...

اختتامیه«کارگاه شناسایی،مرمت وروشهای نگهداری عکس‌های دورة قاجار»

 

آخرین روز «کارگاه شناسایی، مرمت و روشهای نگهداری عکس‌های دوره‌ی قاجار» به همت فرهنگستان هنر و تلاش بی وقفه دست اندرکاران سلسله پیش همایش های عکاسی دوره قاجار به پایان رسید.

در این کارگاه سه روزه و حضور کارشناس سرشناس مرمت عکس از هلند آقای هرمان ای. سی. مائس HERMAN E.C.MAES)«تاریخچه و پیشرفت عکاسی»،«تشخیص و شناسائی جریانهای قرن نوزدهم (دوران قاجار) » مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

ادامه مطلب ...